Nasz zespół

Maria Kwiatkowska

Maria Kwiatkowska

współzałożycielka Centrum Ortosensis, od 2014r. dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Ortosensis, pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta metody Warnkego, terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu (IJAS) Johansena i Neuroflow, terapeuta ręki; absolwentka Pedagogiki WSRP w Siedlcach , Podyplomowych Studiów Filologii Polskiej Instytutu Badań Literackich PAN oraz Podyplomowej Terapii Pedagogicznej Uczniów z Dysleksją, ADHD i Zaburzeniami Zachowania w WSSE w Warszawie; absolwentka podyplomowych studiów „Zarządzanie oświatą” na UKSW w Warszawie prywatnie żona i mama trójki dzieci: Martusi, Piotrusia i Zuzi. Ukończyła następujące szkolenia:

  • „Naturalna nauka języka”
  • „Poznaj temperament swój i swojego wychowanka”
  • „Aktywizujące metody i techniki nauczania”
  • „Techniki szybkiego czytania, zapamiętywania i notowania”
  • „Warsztaty plastyczne”
  • „Specyficzne trudności w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia”
  • „Jak mówić, żeby nas dzieci słuchały”, „Jak słuchać, żeby do nas dzieci mówiły” wg. metody E. Faber i A. Mazlish I i II część”
  • „Terapia ręki I i II stopień”
  • „Indywidualna Stymulacja Słuchu (IAS). Indywidualny program treningu słuchowego”
  • „Terapia taktylna”
  • „Grafomotoryka”
  • „Terapia Nadwrażliwości Słuchowej”
  • „Aktywny Trening Słuchowy Neuroflow”

 
Anna Kowalska

Anna Kowalska

psycholog dziecięcy, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ruchu rozwijającego;
absolwentka Wydziału Psychologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz dwuletnich, podyplomowych studiów Terapii Pedagogicznej Uczniów z Dysleksją, ADHD oraz Zaburzeniami Zachowania w WSSE w Warszawie; prywatnie żona i mama dwójki dzieci: Oleńki i Wiktorii. Ukończyła następujące szkolenia:

  • „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne”- „Kinezjologia Edukacyjna P. Denisona”
  • „Metoda Dobrego Startu”
  • „Kierowanie konfliktem przez umiejętność mediowania i negocjacji”
  • „Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole”
  • „Nowe umiejętności psychologiczne i interpersonalne nauczycieli a rozpoznawanie i profilaktyka trudnych zachowań uczniów – jak wychowywać w dobie kryzysu emocjonalnego”
  • „Dendryty, aksony, synapsy – co się dzieje w mózgu małego dziecka i jak to wpływa na jego naukę”
  • „Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży”
  • ” Model opieki nad małym dzieckiem z zaburzeniami rozwoju i jego rodziny w Ośrodku Wczesnej Interwencji”

Anna Krawcewicz

Anna Krawcewicz

psycholog, trener, doradca personalny
Magister Psychologii ze specjalizacją Pracy i Stresu (studia ukończyła w 2003 roku na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie ), trener, doradca personalny z 11 letnim doświadczeniem zawodowym. Prywatnie żona i mama 2 córeczek: Wiktorii i Magdy.

Kursy i szkolenia:

  • Warsztatowe narzędzia pracy trenera- jak stymulować grupę do aktywności i kreatywności na szkoleniu
  • Proste recepty na trudne sprawy- jak sobie radzić z trudnymi i ekstremalnymi sytuacjami szkoleniowymi
  • Kunszt feedbacku- jak budować zaufanie w relacji z grupą
  • Budowanie autorytetu trenera na sali szkoleniowej- sztuka sterowania uwagą uczestników
  • Doradztwo zawodowe: rekrutacja i selekcja w zmieniających się warunkach rynkowych
  • Zastosowanie Testu Przymiotnikowego (ACL) Gougha do określenia przydatności w pracy
  • Rozwój kompetencji miękkich: Asertywność i proaktywność, Zarządzanie sobą w czasie, Wystąpienia Publiczne.
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby do nas dzieci mówiły.
  • Konsultacje psychologiczne i psychoedukacja dla osób dorosłych i młodzieży.
  • Konsultacje psychologiczne
  • Diagnoza testami psychologicznymi
  • Warsztaty/ szkolenia dla dorosłych i młodzieży

Anna Lipińska

fizjoterapeuta; terapeuta PNF absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu Rzeszowskiego na kierunku: Fizjoterapia

Doświadczenie zawodowe:

  • Praktyki w Centrum Hipoterapii i Rehabilitacji „Zabajka ” w Stawnicy

Wolontariat:

  • 11 turnusów rehabilitacyjnych w Centrum Hipoterapii i Rehabilitacji „Zabajka” w Stawnicy – prowadzenie kinezyterapii i organizowanie czasu wolnego podopiecznych
  • Stowarzyszenie na rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży „Titum” w Rzeszowie – praca z pacjentami na terapii zajęciowej
  • Centrum Intensywnej Terapii „Olinek” w Warszawie – uczestnictwo w kinezyterapii, praca z kombinezonami Therasuit

Szkolenia, kursy:

  • PNF Podstawowy
  • PNF Rozwijający
  • PNF w Pediatrii
  • PNF w skoliozach ,
  • Praca z kombinezonami Therasuit
  • Szkolenie z zakresu ergonomii pracy, rehabilitacji po udarach, po urazie rdzenia kręgowego, rehabilitacji wad postawy oraz pracy z dziećmi
  • Taping rehabilitacyjny
  • Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0-12 miesięcy
  • Terapia ręki I i II stopień
  • Kurs Integracji Sensorycznej I stopień
  • Wady postawy u dziecka wieku przedszkolnym w odniesieniu do zaburzeń w rozwoju sensomotorycznym Ocena i badanie postawy dziecka. Wpływ postawy z uwzględnieniem rozwoju sensomotorycznego Podstawy terapii . Program domowy oraz przykładowe ćwiczenia



Marzena Woźniak

Psycholog, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Jestem magistrem psychologii, specjalizacja psychologia kliniczna na Akademii Pedagogiki Specjalnej, magistrem socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja pomoc społeczno-terapeutyczna oraz absolwentką Międzywydziałowego Studium Pedagogicznego Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Posiadam doświadczenie w pracy z dorosłymi, jak i z dziećmi. Doświadczenie w pracy klinicznej zdobywałam: na oddziałach psychiatrycznych Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz Szpitala Wojewódzkiego w Siedlcach, w Komitecie Ochrony Praw Dziecka, w terapeutycznych placówkach niepublicznych, a także podczas pracy w charakterze nauczyciela terapeuty w kilku przedszkolach integracyjnych. Chcąc lepiej rozumieć potrzeby dzieci, szczególnie tych z autyzmem, zdecydowałam się na ukończenie Kursu Integracji Sensorycznej I i II stopnia oraz następujących szkoleń:

  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Podstawowe zagadnienia z diagnozy i terapii autyzmu oraz zespołu Aspergera
  • Autyzm, zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w
    oparciu o techniki behawioralne
  • Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem z użyciem testu PEP-R
  • Autyzm – podstawowe zagadnienia diagnozy i terapii dzieci z autyzmem
  • Metody terapii osób z autyzmem
  • Zaburzenia sensoryczne u osób z autyzmem
  • Zaburzenia sensoryczne w praktyce „Po drugiej stronie lustra”
  • Sekwencja stymulacyjna – wprowadzenie do metod stymulacyjnych
  • Zasady pracy z osobami z autyzmem
  • Zasady konstruowania indywidualnych programów terapeutycznych
  • Sytuacja prawna i psychologiczna dziecka krzywdzonego
  • Formy pomocy dziecku i rodzinie
  • Zasady podejmowania interwencji psychologicznej i obsługi telefonu zaufania oraz pomocy korespondencyjnej
  • Kurs Pierwszej Pomocy Pediatrycznej

Pracując z dziećmi, zarówno jako psycholog, czy też terapeuta SI, staram się myśleć perspektywicznie – tak, aby poprzez dobrą zabawę „tu i teraz” budować fundamenty lepszej przyszłości.

Jacek Pasternak PNG

Jacek Pasternak

Logopeda, pedagog specjalny

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Warszawski (Logopedia Ogólna Kliniczna),
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej (Pedagogika Specjalna, Logopedia)
  • Studium Aktorskie LART w Krakowie
  • Doświadczenie zawodowe zdobywał w placówkach edukacyjnych, specjalistycznych poradniach terapeutycznych, a także w szpitalach na terenie Warszawy i okolic. Zajmuje się terapią dzieci i osób dorosłych, zmagającymi się między innymi z:

  • zaburzeniami artykulacji,
  • zaburzeniami komunikacji wynikającymi z ASD (Spektrum Autyzmu),
  • zaburzeniami płynności mówienia (jąkanie),
  • opóźnionym rozwojem mowy,
  • neurogennymi zaburzeniami mowy (afazja, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego),
  • zaburzeniami mowy wynikającymi z przyczyn anatomicznych (rozszczepy wargi i podniebienia, laryngektomia),
  • zaburzeniami czytania i pisania (dysleksja).
  • Terapię zaburzeń językowo-komunikacyjnych opiera przede wszystkim na indywidualnym podejściu do pacjenta i wspieraniu jego mocnych stron. Stara się aktywnie angażować w terapię logopedyczną rodziców dzieci z zaburzeniami mowy, nierzadko organizując dla nich wykłady dot. profilaktyki logopedycznej od poczęcia.
    Wykształcenie aktorskie, występy w polskich produkcjach fabularnych i komercyjnych, prowadzenie konferencji i imprez (również dla dzieci) oraz warsztatów i szkoleń, dotyczących głosu i komunikacji, przekłada na pomoc osobom, które chcą:

  • poprawić emisję głosu,
  • zwiększyć skuteczność komunikacji,
  • nauczyć się zasad prawidłowego tworzenia głosu i jego higieny,
  • poprawić wyrazistość wypowiedzi (w tym akcentu i intonacji),
  • nauczyć się sztuki wystąpień publicznych.


Klaudia Stanirowska

Fizjoterapeutka

Absolwentka studiów magisterskich Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku Fizjoterapia. Studia ukończyła z wyróżnieniem.
Doświadczenie zawodowe:

  • Staż pediatryczny oparty o współczesne metody neurofizjologiczne ( NDT- Bobath, SI) w ośrodku Falmed – Rehabilitacja ruchowa dzieci i dorosłych
  • praktyki zagraniczne w Marguse Puhkekeskus Otepaa Rehabilitatiooni Keskus; Pokja – Eesti Regionaalhaiglo Taastussalii Keskus; Ida Tallinna Keskhaigla Ravi; Ida Talinna Keskhaigla Magdalena z programu ERASMUS PLUS w Estonii z zakresu fizjoterapii w pediatrii, neurologii, ortopedii, kardiologii.
  • praktyka z zakresu fizjoterapii w ortopedii w Poradni Chorób Stopy w Warszawie.
  • praktyka z zakresu fizjoterapii w neurologii w Szpitalu Bielańskim im. Ks. J. Popiełuszki w Warszawie.
  • Kursy:

  • PNF podstawowy
  • PNF specjalistyczny w pediatrii
  • Usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym w oparciu o współczesne metody neurofizjologiczne oraz doświadczenia własne

2


Aleksandra Górecka

Neurologopeda
Absolwentka studiów magisterskich Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Pedagogika specjalna, specjalizacja Logopedia. Ukończyła studia podyplomowe Neurologopedii w Wyższej Szkole Przymierza Rodzin. Ponadto posiada tytuł licencjata z zakresu Pedagogiki Przedszkolnej, Wczesnoszkolnej oraz Kształcenia zintegrowanego zdobyty w WSSE w Warszawie
Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy w przedszkolach oraz współpracując z Niepublicznymi Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi. Wieloletni nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz kierownik placówki edukacyjnej. Od 2009 roku doskonali swoje umiejętności pracując na stanowisku logopedy.
Bardzo ceni sobie nawiązanie bliskiej i pozytywnej relacji z dzieckiem. Uważa, że podstawą skutecznej terapii jest pobudzenie wewnętrznej motywacji pacjenta oraz współpraca z rodziną.
Zajmuje się diagnozowaniem, planowaniem oraz prowadzeniem terapii logopedycznej. Pracuje z dziećmi w normie intelektualnej oraz z wyzwaniami rozwojowymi. Prowadzi konsultacje dla rodziców, wspiera metodycznie nauczycieli oraz współpracuje z terapeutami.
Za główny cel stawia sobie poszukiwanie najbardziej efektywnych metod wspierania umiejętności komunikacyjnych dzieci i dorosłych. Swoje kompetencje poszerza podczas kursów i szkoleń m.in.

  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych
  • Terapia Metodą Snoezelen- Sala Doświadczania Świata
  • Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci
  • Zaburzenia korowe u dzieci
  • Sygmatyzm międzyzębowy
  • Diagnoza i terapia ślinienia
  • Warsztaty Kinesiotapingu
  • Terapia neurobiologiczna
  • Symultaniczno -sekwencyjna nauka czytania
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych
  • Opracowywanie indywidulanych programów terapeutyczno- rozwojowych dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Zrozumieć autyzm- specyfika zaburzenia, metody i formy pracy z uczniem z autyzmem
  • Usprawnianie funkcji psychomotorycznych dzieci nieharmonijnie rozwijających się w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Diagnoza i terapia dzieci ryzyka – Wrocławski Model Usprawniania
  • Emisja i higiena głosu nauczyciela
Rehabilitacja dla dzieci Marki / Mazowieckie
Nasi Partnerzy