Nowa edycja szkoleń: Grafomotoryka i Terapia ręki

SZKOLENIE: GRAFOMOTORYKA W PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I MŁODSZYM SZKOLNYM.
Termin: 2.12.2016
Kurs przeznaczony jest dla: rodziców, pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów pracujących z dziećmi z różnego rodzaju deficytami i zaburzeniami w szczególności z zakresu małej motoryki.
Prowadzący: Wioletta Bartkiewicz
Wykłady, warsztaty – czas trwania 10 godzin dydaktycznych- 45 min (1 dzień)
Koszt: 300 zł
PROGRAM:
1. Baza umiejętności grafomotorycznych (omówimy sobie co jest ważne dla prawidłowego rozwoju tych funkcji oraz jak je wspierać, z podaniem konkretnych ćwiczeń – zarówno w formie indywidu-alnej jak i grupowej)
2. Chwyt narzędzia pisarskiego (szczegółowo omówimy ułożenie rąk, zapoznamy się z arkuszami obserwacyjnymi chwytu narzędzia pisarskiego, szeroko omówimy przyczyny nieprawidłowych ustawień – dużo szerzej i bardziej szczegółowo niż na pierwszym stopniu Terapii ręki) – zachęcam do zebrania ze sobą zdjęć lub filmów dzieci z nieprawidłowymi ustawieniami.
3. Zdobywanie umiejętności wycinania nożyczkami.
4. Wsparcie dziecka leworęcznego.
5. Rodzaje mas plastycznych do wykorzystania w terapii – zasady wprowadzania oraz przepisy na masy „własnej roboty”.
6. Motoryka mała w dysleksji.
7. Pomysły na pracę domową dla całej rodziny.

plakat-szkolenia12-page-0
SZKOLENIE: TERAPIA RĘKI
Termin: 14-15.01.2017
Kurs przeznaczony jest dla: rodziców, pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów pracujących z dziećmi z różnego rodzaju deficytami i zaburzeniami w szczególności z zakresu małej i dużej motoryki.
Prowadzący:
Aneta Giczewska – fizjoterapeuta, terapeuta NDT-Bobath, pedagog specjalny
Wioletta Bartkiewicz – psycholog, terapeuta integracji sensorycznej
Wykłady, warsztaty – czas trwania 16 godzin dydaktycznych- 45 min (2 dni)
Koszt: 450 zł

PROGRAM:
1. Omówienie pojęcia terapii ręki
2. Zasady formułowania funkcyjnych celów terapii
3. Schemat zajęć
4. Budowa i funkcja kończyny górnej w koncepcji NDT-Bobath
5. Podstawowe struktury OUN zaangażowane w procesy percepcji zmysłowej i integracji sensorycznej w odniesieniu do małej motoryki wpływu na rozwój manualny i grafomotoryczny.
6. Etapy rozwoju grafomotoryki
7. Etapy kształtowania prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.
8. Obserwacja kliniczna zaburzeń mających wpływ na funkcjonowanie kkg
9. Prezentacja materiałów filmowych
10. mówienie zasad konstruowania programu terapii
11. Tworzenie programów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami funkcji kkg
12. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki
13. Masaż sensoryczny rąk

Zgłoszenia:
Tel : 503 322 500 lub na adres centrum@ortosensis.pl
Miejsce szkoleń:
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna i Rehabilitacyjna Ortosensis
Ul. Okólna 43
05-270 Marki

Zapewniamy materiały, zaświadczenie ukończenia kursu, przerwy kawowe.

Zapraszamy do śledzenia na bieżąco oferty warsztatów na naszej stronie